BV Squirrels
Mei 19, 2012, 07:26:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: 18 september - Bekerwedstrijden Heren 1

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Nieuwe regels voor de allerkleinste  (gelezen 645 keer)
Lange Jan L
Mini
**

« Gepost op: Oktober 08, 2010, 02:17:40 »

Ik ben naar de avond geweest waar de nieuwe regels voor U 10 ondermeer werden uitgelegd.  Knipoog
Opvallend s dat ik als coach steeds meer een soort van administrateur word. Bijhouden wie welke keer spelen en dan wie er gewisseld worden.  Verbaasd Verbaasd
Is allemaal over komen waaien uit België en daar werkt het goed zegt men dan Huilen
Nu weten we wle waar de Belgen bekend om staan Grijns
Wat vinden de andere van deze nieuwe regels?
Oboema
Bestuur
Peanut

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 11, 2010, 11:34:32 »

Nou weet ik niet precies wat de nieuwe regels zijn, maar ik denk wel dat het de goede bedoeling is dat de allerkleinsten plezier blijven houden in het spelletje. en dat we dus niet moeten willen dat iemand de hele wedstrijd op de bank zit. Dat ze daardoor wellicht wedstrijden verliezen... moeten ze ook leren.

Zonder zwart geen wit
Ref
Mini
**

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 11, 2010, 05:44:42 »

Nou Lange Jan, je maakt me benieuwd.
De wijzigingen op de (reguliere) regels heb ik gepubliceerd.
Maak je hier ook bekend wat de wijzigingen zijn voor de mini's?

Dan kan iedereen er zijn voordeel mee doen...  ...en van leren.
(zeker als men op het TSF-schema voorkomt).
Martijn
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 11, 2010, 10:19:06 »

Ben ook op die bijeenkomst geweest, en zal zodra ik de sheets van de betreffende avond heb (verwacht die deze week te ontvangen) een mooi verslag schrijven inclusief wat toelichting. Regels gaan per 01-01-2011 in, dus we hebben nog even. Maar ik zal het zsm schrijven en hier en op de website plaatsen.
Lange Jan L
Mini
**

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 13, 2010, 07:07:30 »

Nou Lange Jan, je maakt me benieuwd.
De wijzigingen op de (reguliere) regels heb ik gepubliceerd.
Maak je hier ook bekend wat de wijzigingen zijn voor de mini's?

Dat gaat Martijn doen
Ik heb een deel gemist en kan daardoor niet compleet zijn

Wat wel een leuke discussie was ging over het "opvoeden" van coaches die het klaarblijkelijk alleen maar doen
om kampioen te worden en daarmee hun ego kunnen strelen
Ik heb die avond weer dingen gehoord waarvan mijn nekharen overeind zijn gaan staan
Martijn
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: November 17, 2010, 02:52:04 »

Verslag bijeenkomst 6 oktober 2010.

Op 6 oktober 2010 was er een bijeenkomst over spelregelwijzigingen, en dan vooral mini spelregels. De avond begon met een inleidend praatje over het strategisch plan van de NBB, vooral over rayons en harmonisering enz. Vervolgens een korte uitleg over gewijzigde spelregels. 24 seconden regels, terugspelen naar de eigen helft en inname van de bal na een time-out. Ook de nieuwe belijning is kort aan de orde gekomen. Voor meer informatie verwijs ik iedereen door naar deze sites:
http://www.basketball.nl/files/Spelregelwijzigingen_2010.pdf
http://www.basketball.nl/files/Presentatie_Spelregelwijzigingen_JohnnyJacobs.pdf (ppp)

Dan over naar het mini-gedeelte. Belangrijke en ingrijpende veranderingen in de spelregels. Wisselen is alleen nog toegestaan via het zogeheten ‘slangprincipe’.  Bijgevoegd document is een weergave van dit slang principe. Het is dus verplicht om op deze manier te wisselen, om de gewenste opstelling te verkrijgen zul je dus zelf goed moeten voorbereiden wie je bij welk nummer wilt hebben.
   Daarnaast verandert de speeltijd. Er zullen 8 periodes komen van elk 4 minuten zuivere speeltijd. Wedstrijd blijft opgedeeld in 2 helften en 4 kwarten, maar er komen 8 periodes in plaats van de huidige 4. Ook is een overzicht bijgevoegd, waarin schematisch een alle regels zijn opgenomen voor U8/U10/U12 alsmede voor de nieuw in te voeren U12 Topklasse. 

Wat betreft deze topklasse, het gaat hier om een competitie voor de hoogste U12 klassen met spelregels gelijk aan die van U14. Ook komt  er een U10 en U12 toptoernooi. Verder is er nog een toelichting gegeven op de plannen van de NBB over talentontwikkeling en opleiding van jonge spelers. Deels ging dit over spelers van hoger niveau voor regionale talententeams, maar ook werd de rol van ouders/oudere jeugdleden besproken, om er voor te zorgen dat de sport basketbal bij jonge kinderen gestimuleerd en bekend gemaakt wordt. Jeugd (U8/U10/U12) is een zeer belangrijke groep voor de NBB, hier richten ze zich sterk op. Binding aan de sport, en plezier eraan beleven zijn 2 kernideeën.

Tot slot was er nog een toelichting op het concept van de peanutstoernooien. Wat de NBB kon doen met betrekking tot de organisatie en wat er allemaal voor doelen/mogelijkheden zijn rondom de organisatie van een peanuttoernooi. Ook een zeer belangrijk punt waar de bond zich op richt.
Martijn
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: November 17, 2010, 02:53:36 »

Hierbij het wisselschema, en de 'nieuwe' spelregels, zoals beloofd in het verslag.
Martijn
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: November 19, 2010, 08:09:24 »

Een ieder die geinteresseerd is, ik heb gistermiddag alle documenten van de bijeenkomst gekregen (alsof ze het erom doen, net nu pas...). Wil je ze hebben, contacteer me even, mail ik ze door.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: