BV Squirrels
Mei 19, 2012, 07:29:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: 18 september - Bekerwedstrijden Heren 1

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Kantine  (gelezen 935 keer)
Chrono
Plplplplup
Administrator
Peanut

« Gepost op: Oktober 11, 2010, 11:56:29 »

Afgelopen zondag na de bekerwedstrijd was het weer raak, zowel de spelers als toeschouwers wilden een hapje eten in de sportkantine, reuze gezellig, maar de enige opties zijn een bordje patat of iets van de kaart.
Als je iets van de kaart besteld betaal je de volle prijs, maar krijgt slechts een fractie van de service, en de kans is ook groot dat je lange tijd moet wachten op je eten want "het restaurant gaat voor", uiteraard.
Iets simpels als een broodje kroket of frikandel zit er gewoon weg niet in tussen 17:00 en 20:00 (zo niet later).

Enige tijd geleden is er bij Charlie's een of andere turbo frituur aangeschaft, waar mee ons toegezegd was dat we dan weer gewoon een simpele snack konden bestellen, maar helaas...

Kunnen we hier als basketball vereniging niet iets aan doen? Carlo is de uitbater van de sportkantine en heeft het omgetoverd tot een "gezellig familie restaurant", leuk voor hem, maar hij heeft toch wel verplichtingen tegen over de sportverenigingen in oostmeer, en die komt hij mijns inziens absoluut niet na.
« Laatste verandering: Oktober 11, 2010, 12:02:13 door Kneppeman » Gelogd
Kneppeman
But I don't even....
Administrator
Peanut

Knep > Chrono

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 11, 2010, 12:01:47 »

Bovendien betalen we gewoon de hoofdprijs!  Zo'n 2 euro voor een biertje of een AA-tje.... Zulke prijzen ben ik in geen enkele andere sportkantine tegen gekomen...

Ik dacht dat Carlo de afspraak met Sportfondsen had gemaakt dat hij de sportverenigingen niet meer zou verwaarlozen....
jorg
Peanut
*

R.Horry FTW!!!

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 11, 2010, 12:45:47 »

hier moeten we idd wat aan doen...

s'avonds wordt er onderscheid gemaakt tussen sport kantine en restaurant. daardoor kunnen wij geen broodje kroket etc krijgen.
maar qua prijzen wordt dat niet gedaan. In de sportkantine betaal je voor je drankje net zoveel als in het restaurant Boos

heeft iemand een idee om dit aan te pakken...

Good, better, best. Never let it rest. Until your good is better and your better is best.
-- Tim Duncan

Criticize on defense and encourage on offense." -- John Brady
Kneppeman
But I don't even....
Administrator
Peanut

Knep > Chrono

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 11, 2010, 01:18:37 »

Staat Carlo trouwens een deel van de omzet af aan Squirrels? Bij een hoop verenigingen is de kantine immers een manier om extra inkomsten te genereren...
Oboema
Bestuur
Peanut

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 11, 2010, 03:52:38 »

Interessant....

Voor zover ik weet is er de "afspraak" (herenakkoord), dat Squirrels mensen voorrang zouden hebben bij bestellingen. Er was inderdaad een nieuwe frituur aangeschaft, zodat ook kleine snaaisterijen besteld konden worden.

Eerlijk gezegd weet ik niet of dit alleen voor trainingsavonden + zaterdag geldt, of voor alle dagen.... (misschien wat het wel daarom, omdat gisteren buiten de reguliere dagen viel, maar goed, dat weet ik niet)

Carlo staat geen deel van de omzet af aan Squirrels (doet ie al jaren niet hoor), behalve dat wij hem benaderen (en af en toe bereid vinden) om mee te sponsoren aan een evenement.

Sportkantines waar de prijzen zo laag zijn, worden gerund door vrijwilligers van de betreffende verenigingen. Ook al zouden wij de mogelijkheid krijgen om dit te doen, dan nog zouden we er waarschijnlijk niet voor kiezen. De hoeveelheid werk en organisatie die dit met zich meebrengt is echt enorm, afgezien van de eisen waaraan je als "exploitant" moet voldoen.

In onze situatie verzorgt Carlo de exploitatie van de kantine en mag de prijzen rekenen die hij wil. Daar hebben wij geen directe invloed op. Overigens betaal je in het Berghonk ook iets van 2 euro voor een Aquariusje...

Waar ik wel benieuwd naar ben: is het Carlo zelf die dit gezegd heeft of een van zijn medewerkers?

Wij kunnen dit meenemen in het huurdersoverleg (met Sportfondsen), maar ik heb wel de ervaring dat het het beste is om Carlo rechtstreeks te benaderen en dit zullen we dan ook doen.

groeten
Serge

Zonder zwart geen wit
Chrono
Plplplplup
Administrator
Peanut

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 13, 2010, 01:53:43 »

Meestal is het zo dat iemand van het barpersoneel het aan Carlo gaat vragen en dan terug komt met een antwoord als "Het restaurant zit vol, dus zeker nog 45 minuten wachten."

Als we daadwerkelijk in het restaurant willen zitten regelt Carlo het allemaal netjes en zorgt ie, indien beschikbaar, dat we met z'n allen aan 1 tafel kunnen zitten, alhoewel hier de service ook wat minder is. Na het beker toernooi hadden we hier met z'n 10-en gegeten, ik had saté besteld en kreeg een kaal wit bord met 2 spiezen saté, patat en salade kwam in aparte schaaltjes. Nou heb ik hier geen problemen mee, maar het zag er wat sneu uit, zo groot wit bord en dan zo kaal haha
Maar aan de bar is het gewoon een stuk minder. Jorg zei 't het beste; Er wordt qua service wel een onderscheidt gemaakt tussen sportkantine en restaurant, maar qua prijzen niet.
Lange Jan L
Mini
**

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 13, 2010, 07:13:19 »

Na het beker toernooi hadden we hier met z'n 10-en gegeten, ik had saté besteld en kreeg een kaal wit bord met 2 spiezen saté, patat en salade kwam in aparte schaaltjes. Nou heb ik hier geen problemen mee, maar het zag er wat sneu uit, zo groot wit bord en dan zo kaal haha
Maar aan de bar is het gewoon een stuk minder. Jorg zei 't het beste; Er wordt qua service wel een onderscheidt gemaakt tussen sportkantine en restaurant, maar qua prijzen niet.

Misschien een optie om vooraf net als met het J. van Dijktoernooi aan te geven met zijn hoevele we komen eten en dan bijv. kiezen uit drie gerechten. Ik noem maar iets
Andere optie is om en ander restaurant te zoeken maar dat was de discussie niet
Ik heb wel gezien dat er op het bord een PIP schotel staat bestaande uit 50 borrlehapjes? Misschien met Carlo een EEKHOORNTJE maken met daarin diverse hapjes?
enrique
Peanut
*

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 15, 2010, 08:33:00 »

De prijzen zijn inderdaad niet normaal!
In een normale sportkantine is het al veel als je 1.50 voor een flesje bier betaalt! daar maakt de vereniging dan nog een euro winst op per flesje... nu betalen we 2 eurie per glas en zien we niets terug.
€ 10,- voor een lullig sateetje vind ik ook best veel!! Het is lekker... maar iedere week de volle mep lappen is gewoon niet leuk meer! 

Ik stel voor dat we komende thuiswedstrijd een eigen krat bier meenemen een eigen frietpan in de kleedkamer zetten en onze bitterballen meenemen.... net zolang tottie de prijzen verandert!

Chrono
Plplplplup
Administrator
Peanut

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 31, 2010, 06:17:34 »

Gisteren bestelde we met een groep wat eten. 4 borden pata, stuk of 12 kroketten, 4 frikandellen, sommige daarvan waren met een broodje. Na enige tijd wachten kwam er 1 groot bord patat met alle snacks er bij, en ook nog een stapel broodjes, nog in de verpakking !!!!! Dus we moesten daar zelf onze bestelling gaan klaar maken, maar we betalen we 2.50€ voor een broodje kroket...

Ik ben het met Enrique eens, volgende keer gewoon zelf gaan frituren, of een pizza laten bezorgen!
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: